Cпеціалізоване видання, призначене для медичних установ та лікарів.
05 травня 2025

«Дарниця» з «Фактум Груп Україна» дослідили тенденції розвитку фармацевтичного ринку України

Фармацевтична компанія «Дарниця» спільно з дослідницькою агенцією «Фактум Груп Україна» представила результати дослідження ключових тенденцій розвитку фармацевтичного ринку України.

Відновлення попри виклики 

Український фармацевтичний ринок демонструє ознаки відновлення після потрясінь, спричинених війною та економічними труднощами. Зростають продажі лікарських засобів, а виробники активніше комунікують із споживачами через соціальні мережі та телебачення. Водночас ринок змінюється під впливом нових потреб військових і цивільних, зокрема зростає попит на препарати для нервової системи.

БАДи та законодавчі нюанси 

Через складнощі з реєстрацією ліків зростає частка біологічно активних добавок (БАДів), хоча ставлення до них серед фахівців неоднозначне. В умовах війни деякі законодавчі норми, наприклад, продаж рецептурних препаратів без рецепта, часто ігноруються.

Ціни та доступність 

Значне зростання цін на ліки викликає критику серед всіх груп експертів – учасників дослідження. Часто ціни на українські препарати навіть вищі, ніж у Європі, а націнки аптек і дистриб’юторів лише поглиблюють проблему. Водночас діють програми, які допомагають зробити ліки доступнішими, зокрема «Доступні ліки» та майбутнє зниження цін з 2025 року.

Якість та довіра 

Думки експертів щодо якості українських ліків розділилися: одні відзначають підвищення стандартів і зростання експорту, інші — скаржаться на зниження ефективності окремих препаратів.

Міграція та нові потреби 

Вимушена міграція значно змінила чисельність й структуру споживачів. Зменшення чисельності населення посилило конкуренцію між виробниками. Зміна демографічного складу веде до формування нових потреб у лікарських засобах.

Розвиток національних виробників

Українські фармкомпанії активно розширюють асортимент, випускають нові генерики та нарощують експорт. Патріотичні настрої та цінова чутливість підвищують прихильність до вітчизняних ліків.

Трансформація аптек 

Аптеки розширюють функціонал, надаючи першу медичну допомогу та базову діагностику. Водночас ринок монополізується великими мережами, які запускають власні торгові марки, що створює нові виклики для виробників.

Репутація — ключ до партнерства 

Репутація компанії, зокрема відсутність зв’язків із країною-агресором, стала важливим фактором для партнерства на ринку.

Для інформації

Дослідження проведене «Фактум Груп Україна» на замовлення фармацевтичної компанії «Дарниця». У межах дослідження проведено 44 глибинних онлайн- інтерв’ю з фармацевтами, лікарями (зокрема лідерами думок і блогерами), представниками фармацевтичних компаній, менеджментом медичних закладів і вищих навчальних закладів (медичний та фармацевтичний напрями), представниками ЗМІ, великого бізнесу та бізнес-асоціацій.
Географія дослідження  - Україна (неокуповані території).
Дослідження проведене у лютому 2025 року.
 

Поділитися