Головними «гравцями» у майбутньому будуть ті люди, які кожного дня вчаться і розвиваються, – Шимків
Напрям Learning & Development (L&D) – це найголовніший інструмент розвитку людини та компанії. Про це голова ради директорів Darnitsa Group Дмитро Шимків розповів під час зустрічі StudyDive L&D Club Meetup, де керівники провідних українських компаній обговорюють, як підготувати свої організації до змін у післякризовому світі.
Як зазначив Дмитро Шимків, майбутнє компаній залежить від того, яку роль у них відіграє процес навчання та розвитку усіх співробітників. Опікуватися цим має власник, СЕО-керівник чи наглядова рада, якщо вона є. Провідна роль керівних органів компанії у тому, щоб сформувати бачення того, куди рухається організація, принципи роботи й дати людям можливість розвивати ключові компетенції.
Серед найважливіших навичок майбутнього голова ради директорів Darnitsa Group назвав п'ять: лідерство та емпатія, сторітелінг, вміння працювати з даними та IT.
Під час виступу він зауважив, що володіти цими навичками повинен кожен співробітник незалежно від його посади. Керівники мають формувати у працівників «відчуття власника», коли кожен у компанії турбується про її майбутнє так, ніби це його особистий проєкт.
У якості прикладу він навів фармацевтичну компанію «Дарниця», де відчуття емоційної та інтелектуальної залученості до роботи, жага до отримання нових навичок – частина корпоративної культури.
«Ми хочемо, щоб працівники, або команди були взаємозамінні аби підстрахувати одне одного. “Дарниця” постійно інвестує в освітні програми для своїх співробітників: стипендії, університети тощо, зокрема дає можливість навчатися в Harvard Medical School/HMX, – розповів Дмитро Шимків. – Це онлайн-навчання не тільки для медичних чи фармацевтичних працівників, а для всіх. Бо ми вважаємо, що це найкраща інвестиція в майбутнє. Особисто я повинен кожні пів року проходити те чи інше нове навчання, яке зробить мене кращим».
Також «Дарниця» інвестує в освіту студентів фармацевтичних напрямків, які зараз навчаються у вітчизняних ВНЗ і з часом можуть стати співробітниками компанії. Згідно з інформацією довідника «Фармацевтика України 2021», зараз у фармацевтичній галузі навчаються близько 4,5 тис. майбутніх фахівців. При цьому, щоб L&D напрямок був ефективним, до кожної людини потрібен індивідуальний підхід, зауважує Дмитро Шимків.
«Тому в організації є люди, які координують такі процеси. Дуже складна штука – розуміти профайл людини, розуміти, чого не вистачає, але також розуміти, який є набір інструментів, яким можна скористатись. Потрібно постійно провокувати у людей бажання вчитися. Ті, хто вчаться і розвиваються, отримують в організації поведінкову модель. Коли існує поведінкова модель, люди, які не хотіли вчитися, починають підтягуватись», – говорить він.
Освітні можливості позитивно впливають не тільки на особисті навички працівника, а й на колектив в цілому. У «Дарниці» інвестиції в освіту вже почали давати плоди: у компанії запрацював механізм вільного обміну ідеями, де кожного працівника заохочують ділитися своїми пропозиціями. Для обміну ідеями працює платформа Idea Box.
Завдяки такому підходу «Дарниця» вже котрий рік поспіль зберігає лідерство у виробництві лікарських засобів у натуральному виразі* й входить у ТОП-20 кращих роботодавців за дослідженням одного з українських кадрових порталів.
*Довідник «Фармацевтика України 2021», Top Lead