Нові маркетингові тенденції на фармацевтичному роздрібному ринку - Філінюк
«Цільова аудиторія фармацевтичних виробників стає все більш сучасною і діджітальной. Компанії повинні враховувати це при формуванні маркетингової стратегії».
Таку думку висловила комерційний директор фармацевтичної компанії «Дарниця» Олена Філінюк в ході свого виступу на Ukrainian Pharmaceutical Forum.
«Міленіали диктують культуру споживання інформації, яка впливає на формування культури споживання медикаментозної терапії. Ми повинні говорити їхньою мовою і комунікувати через канали, якими міленіали користуються щодня. Саме тому наша задача - включати багатоканальну комунікацію з онлайн маркетингом з захоплюючим контентом для даної цільової аудиторії», - зазначила вона.
Олена Філінюк підкреслила, що класичний маркетинг ніхто не скасовує і підвищення ефективності, доповнені послуги, нахил на лояльність і зручність в роздробі як і раніше є важливими компонентами маркетингу.
«Ми всі поступово переходимо працювати в емоційне поле, лояльність пацієнта починає більше складатися з емоційного, ніж з раціонального. І одним з інструментів емоційного контакту зі споживачем є створення цілісної картини продукту для пацієнта», - пояснила Олена.
Як приклад емоційного контакту вона привела нещодавній ребрендинг «Дарниці». Упаковки препаратів виконані в новому дизайні і при викладенні на аптечні полиці складаються в пазл, при цьому несучи образ бренду, розповідаючи споживачу про дію препарату, його складники, спосіб застосування.
Олена Філінюк також перерахувала 10 основних світових трендів, які в найближчому майбутньому будуть визначати характер роздрібного фармацевтичного ринку:
1. Покоління двохтисячних - рушійна демографічна сила майбутнього.
2. Ефективність комунікації зі споживачем виходить за рамки традиційного маркетингу
3. Послідовна оптимізована багатоканальна пропозиція дозволяє взаємодіяти зі споживачем через будь-який канал 24/7
4. Емоційний компонент комунікації зі споживачем буде грати все більш вагому роль
5. Важливо розширення пропонованих послуг аптеками, від яких пацієнти чекають додаткові сервіси
6. Поширення на суміжні категорії профілактики і здорового способу життя (ЗСЖ)
7. Зростання попиту буде обумовлене враженнями клієнтів
8. Програми лояльності для споживача, що покращують доступ до медикаментозної терапії, як і раніше, важливі
9. Формування локальних «зон здоров'я» в аптеках
10. Пацієнти майбутнього шукають надійних консультантів, яким можна довіряти
В кінці своєї доповіді Олена підкреслила важливість синергії всіх гравців фармацевтичного ринку на благо пацієнта.