Дві третини українців уникають бізнесу, що залишився в рф. “Дарниця” нагадує: ми вийшли ще у 2015-му
62% українців не купують товари й послуги компаній, які досі працюють на російському ринку. Про це свідчать дані міжнародної консалтингової агенції Deloitte. Це зміщує центр ваги з фінансової вигоди на репутацію, прозорість і громадянську позицію брендів.
Однією з перших українських компаній, яка обрала таку стратегію, стала фармацевтична компанія “Дарниця”.
Ще у 2014 році, з початком російської агресії, компанія заявила про припинення діяльності в рф. А з 2015 року не реалізувала в росії жодної упаковки своєї продукції — попри високий попит на українські ліки серед російських споживачів.
«Ми вийшли з рф, коли це ще не було загальною вимогою. І не плануємо повертатися — навіть після нашої перемоги. Бізнес не може існувати поза виміром життя», — коментує Катерина Загорій, директорка ради директорів “Дарниці”.
Після повномасштабного вторгнення у 2022 році “Дарниця” анулювала всі реєстраційні свідоцтва в росії та Білорусі. Водночас компанія провела аудит понад 6 000 контрагентів і розірвала співпрацю з усіма, хто мав ділові зв’язки з ринками агресорів, включно з українськими резидентами.
«Ми не торгуємо на крові. Це — не питання прибутку, це — питання цінностей», — наголошували в компанії ще у 2022 році.
“Дарниця” заявляє про незмінність цієї стратегії. Повна відмова від будь-яких — навіть опосередкованих — бізнес-зв’язків з рф є частиною ціннісного фундаменту компанії.
Сьогодні споживач, обираючи продукцію “Дарниці”, підтримує відповідального національного виробника, який ухвалив принципове рішення ще до 2022 року — на користь країни, а не ринку.